STRESSFOREBYGGELSE

- forebyg stress, inden det udvikler sig til sygdom.


For at forebygge stress på arbejdspladsen, er det vigtigt, at arbejdspladsens ansatte og ledelse er bevidste om, hvilke stressorer, der på virksomheden.  og hvilke handlinger, der skal til for at tage dem i opløbet.


Vi hjælper virksomheden med at tage stilling til:

Hvad skal vi observere i tide for at kunne justere og hvordan gør vi det?

Hvordan imødekommer vi den enkelte medarbejder, som er unik og med særlige personlige og faglige kompetancer?

Hvordan lærer vi medarbejderne sig selv og sine kolleger, så godt at kende, at vi kan støtte hinanden i en effektiv hverdag med skiftende behov.


Vi tilbyder

  • Undervisning i stress og stressforebyggelse
  • Gruppeproces til kortlægning af virksomhedens stressorer
  • Gruppeundervisning med individuelle processer til forståelse af egen stresshåndtering
  • Gruppeproces til handleplaner for forebyggelse af stress
  • Individuelle samtaler
  • Konflikthåndtering


SVD-metoden til forebyggelse af stress

Dansk Arbejdsmiljø har udviklet en metode til at arbejde med hele organisationen i forhold til at forebygge stress.

Metoden tager udgangspunkt i:

  • at stress er et fælles ansvar
  • læring om egne sårbarheder i forhold til stress
  • kortlægning af stressfaktorer og fælles handleplaner
  • dialog i arbejdsgrupper og med ledelse

Læs mere om SVD-metoden


Kontakt os for et møde, hvor vi drøfter jeres udfordringer og  ønsker!